Laadpalen voor VvE
Het realiseren van laadpalen voor een VvE vraagt om een specifieke aanpak. Dat komt mede door de uitdaging om voldoende (financieel) draagvlak te creëren binnen de Vereniging van Eigenaren. De elektrische rijder is op dit moment immers nog in de minderheid. Aan de andere kant hebben de bewoners van een appartement toestemming van de VvE nodig om individueel een laadpaal te plaatsen. En dan schrijft de wetgeving laadpalen de VvE ook nog eens voor, dat ze bij nieuwbouw of renovatie van een woongebouw in minimaal één VvE laadpaal per tien parkeerplaatsen moet voorzien.
Kortom; een complex verhaal. Reith Power ontwikkelde daarom een totaaloplossing speciaal voor laadpalen voor de VvE.
Van de installatie en de verschillende laadpunten, zoals in een VvE garage, tot een prognose van de laadbehoefte en de kostenverdeling – wij nemen je alles uit handen. Bij ons zijn er dan ook mogelijkheden voor maatwerk trajecten als het gaat om een laadpaal VvE. Vraag dan ook gerust naar de mogelijkheden.
- Deskundig en persoonlijk advies
- Laadpaal VvE oplossing op maat
- Geschikt voor alle elektrische auto’s
- Advies over wetgeving laadpalen VvE
- Installatie en onderhoud in eigen beheer
Info over laadpaal VvE?
Wat Reith Power voor VvE laadpalen kan betekenen
Er zijn veel verschillende laadpalen te verkrijgen. Kijk je naar een laadpaal voor een VvE, dan zijn er al helemáál veel mogelijkheden. Daarnaast spelen zaken als een backoffice, een beheersysteem en technische oplossingen, zoals bijvoorbeeld Dynamic Load Balancing, een rol in keuze voor laadpalen voor een VvE.
Wij snappen dat je tegenwoordig door de bomen het bos niet meer ziet. De noodzaak voor de realisatie van laadpalen wordt vanwege de elektrificatie van het wagenpark steeds groter. Het os dus nodig om rekening te houden met de beschikbare stroomcapaciteit, de kostenverdeling en de veiligheid. Vanuit onze expertise op het gebied van elektrotechniek, e-mobility en VvE laadpalen, maken wij een adviesplan dat het beste bij jullie VvE past. Samen gaan we om tafel om de eisen en wensen te bespreken en adviseren we je op het gebied van elektrische laadpunten en type laadpaal voor de VvE.
Wat ons laadpuntadvies inhoudt
Hoewel de elektrische rijder momenteel nog in de minderheid bij een VvE, gaat dat in de toekomst gegarandeerd veranderen. Gezien de ontwikkelingen van de elektrische auto’s zal het niet lang meer duren voordat een substantieel deel van de VvE over zal stappen op een elektrische auto. Het is belangrijk om hier over na te denken en je met een laadpaal VvE voor te bereiden op de toekomst. Het is dan ook verstandig om op tijd te schakelen. Reith Power helpt je daar graag mee! Kies voor ons merkonafhankelijk laadpuntadvies met betrekking tot laadpalen VvE. Op basis van een uitgebreide schouw op locatie komen in dit advies de volgende zaken aan bod:
- Een meerjarige prognose van de laadbehoefte
- Borging van de brandveiligheid, fysieke en digitale veiligheid
- Kostenverdeling
- Elektrische aansluiting en stroomverdeling
- Wetgeving laadpalen VvE
Reith Power biedt het laadpuntadvies aan voor € 1.800,- inclusief BTW. Het laadpuntadvies komt in aanmerking voor subsidieverstrekking door de RVO. De VvE krijgt 75% van de kosten van het laadpuntadvies vergoed met een maximum van € 1.500,-. Netto betaalt de Vereniging van Eigenaren hierdoor € 450,-. Op de website van RVO kunt u meer lezen over de subsidie, maar ook wij schreven een blog over de subsidie voor VvE’s in 2024.
Heb je al een advies ingewonnen en wil je een offerte voor realisatie dan ben je bij ons ook aan het juiste adres. Uiteraard verzorgen wij niet alleen laadpalen voor VvE, maar ook voor andere sectoren.
Download de brochure
Totale ontzorging in VvE laadpalen
De wereld van VvE laadpalen is een complex samenspel van diverse fabricaten laadpaalproducten, backoffice systemen en technische oplossingen, zoals een DLB-voorziening en beheersystemen. Met DLB (Dynamic Load Balancing) zorg je ervoor dat het beschikbare energievermogen zo effectief mogelijk wordt ingezet. Wanneer energiegebruik voor andere apparaten (airco, verlichting, etc.) stijgt, verlaagt Dynamic Load Balancing bijvoorbeeld automatisch de laadstroom naar de laadpaal VvE.
Je moet inmiddels wel van de hoed en de rand weten om hierin de juiste keuzes te kunnen maken. Welk laadpaal VvE is geschikt? Hoe verrekenen we de kosten met alle belanghebbenden? Ga zo maar door.
Van montage tot beheer en kostenverrekening
Wij ondersteunen de VvE graag in het gehele proces te beginnen met een laadpuntadvies en informatie over de wetgeving van laadpalen voor de VvE. Het laadpuntadvies kan vervolgens opgevolgd worden door een vrijblijvende offerte voor de realisatie en installatie van een laadinfrastructuur. Na opdracht regelt Reith Power vervolgens alles. Alles? Ja, van montage tot beheer en verrekening van de kosten.
Wetgeving laadpalen VvE
Bewoners van een appartement kunnen niet zomaar individueel een laadpaal laten plaatsen. Daar hebben zij toestemming voor nodig van een VvE. De wetgeving voor laadpalen van een VvE bepaalt echter dat het plaatsen van laadpalen verplicht is bij nieuwbouw of renovatie van een woongebouw. Sterker nog, één laadpaal voor de VvE is niet per se voldoende. De wetgeving laadpalen VvE schrijft namelijk voor dat de VvE per tien parkeerplaatsen die het biedt, er minimaal één met een VvE laadpaal moet voorzien.
De kans is groot dat de wetgeving omtrent VvE is de toekomst zal veranderen. Het aantal eigenaren van een EV (niet te verwarren met VvE!) zal toenemen en daarmee stijgt dus eveneens de behoefte aan een laadpaal bij de VvE. Een standaard verplichting en strengere verhoudingen behoren tot de mogelijkheden. Laat je als VvE dus nu alvast goed informeren over de wetgeving van laadpalen voor VvE.
Laat je adviseren!